طب فیزیکی گردن

برخی از اوقات اقدامات خودسرانه برای درمان بیماری دیسک گردن که در آن یک یا چند دیسک در وضعیت غیرعادی قرار دارند باعث گردن درد می شود. یک متخصص طب فیزیکی می تواند با درمان ناهنجاری، انجام تمرینات کششی و تقویتی گردن و مهره های آن باعث بهبود وضعیت گردن شما شود و از تکرار گردن درد جلوگیری کند.
در زمان مراجعه به متخصص طب فیزیکی ابتدا به طور کامل معاینه می شوید. او چگونگی حرکت گردن را بررسی می کند، در مورد داشتن علائمی همچون درد در گردن، در بین دو شانه، احساس درد  از بازو به دست و انگشتان آن، بی حسی و گزگز شانه یا بازو از شما سوالاتی پرسیده می شود.

اهداف طب فیزیکی گردن

• کاهش درد و گرفتگی
  • بهبود دامنه حرکت سر و گردن
  • تقویت پویایی گردن و عضلات حمایت کننده آن
  • جلوگیری از تکرار مجدد درد
حتی اگر درد به طور کامل از بین نرود، درمان گردن با طب فیزیکی می تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت گردن و عملکرد حرکات روزانه آن ایفا کند.

طب فیزیکی گردن چه زمانی پیشنهاد می شود

طب فیزیکی گردن چه زمانی توصیه نمی شود

در برخی موارد، درمان طب فیزیکی گردن ممکن است باعث کاهش درد گردن نشود و حتی مشکل را بدتر کند. اگر هر یک از موارد زیر درست باشد، طب فیزیکی برای درد گردن مزمن توصیه نمی شود:

روش های درمان با طب فیزیکی

دو نوع رایج در طب فیزیکی وجود دارد:

تمرینات کششی و تقویتی

چندین روش برای کاهش گرفتگی گردن، تقویت عضلات و بازگشت طبیعی عملکرد گردن وجود دارد. قبل از ورزش و تمرینات کششی و قدرتی از روش های درمانی مانند استفاده از کمپرس سرد و گرم، ماساژ عمیق بافت، تحریک الکتریکی و اولتراسوند درمانی (تحرک بافت های زیر پوست با استفاده از امواج مافوق صوت) استفاده می شود.
در مدت زمان درمان گردن درد با طب فیزیکی به شما تمرینات کششی و قدرتی عضلات پشت گردن پیشنهاد می شود. متخصص طب فیزیکی به شما نحوه ی درست انجام حرکات را آموزش می دهد و شما با تکرار تمرینات اشتباه خود را متوجه شده و آن را تصحیح می کنید.
متخصصین طب فیزیکی از برخی تکنیک های فیزیوتراپ ها استفاده می کنند. کشش ملایم می تواند به بازگشت طبیعی عملکرد گردن و کاهش درد گردن کمک کند.
این تنظیمات ممکن است برای افرادی با مشکلات عروقی گردن، مانند تنگی شرایین کاروتید یا آرتروز پیشرفته، نامناسب و خطرناک باشد.

کشش گردن برای بیماری دیسک گردن

یکی از تکنیک های استفاده شده توسط متخصصین طب فیزیکی برای تسکین درد و بهبود حرکت، کشش گردن است. کشش آرام گردن فضای بین مهره های گردن را باز می کند و به طور موقت فشار از روی دیسک های آسیب دیده برداشته می شود. کشش گردن می تواند به طور مداوم یا متناوب انجام شود، کشش و استراحت را به طور متناوب انجام دهید.
کشش گردن را می توانید به راحتی در خانه انجام دهید فقط قبل از آن از انجام درست حرکات مطمئن شوید.
استفاده از بالش گردن برای بیماری دیسک گردن
از بالش گردن برای ثابت نگه داشتن گردن در زمان خواب استفاده می شود. اثربخش بودن بالش گردن هنوز ثابت نشده است اما می تواند گردن را در یک وضعیت درست نگه دارد. از بالش گردن برای طولانی مدت استفاده نکنید.