مگنت تراپی (درمان مغناطیسی) چیست؟

درمان میدان مغناطیسی (مگنت تراپی) از انواع مختلف آهنربا بر روی بدن، برای کمک به تقویت سلامت کلی استفاده می شود. چندین نوع وجود دارد:

• مگنت تراپی ایستا: در این حالت، یک آهنربا به پوست شما به نحوی لمس می شود. شما ممکن است یک دستبند مغناطیسی یا دیگر جواهرات مغناطیسی را بپوشید. می تواند یک باند پانسمان با یک آهنربا در آن باشد، یا ممکن است یک آهنربا را به عنوان کفی کفش بپوشید. شما همچنین می توانید بر روی تشک با یک پد آهنربا بخوابید.
  • مگنت تراپی با شارژ الکتریکی: آهن ربائی که در اینجا استفاده می کنید یک بار الکتریکی است. درمان با روش مگنت تراپی معمولا از طریق پالس الکتریکی می باشد.
  • مگنت تراپی با طب سوزنی: آهن ربا در قسمت های مشابه پوست شما قرار می گیرد که ممکن است در یک جلسه طب سوزنی یک متخصص طب سوزنی مشخص کند. شما ممکن است این مناطق را به نام مسیرها یا کانال های انرژی خود بشنوید.

مگنت تراپی یا درمان مغناطیسی چطور کار می کند؟

بدن شما به طور طبیعی دارای میدان مغناطیسی و الکتریکی است. تمام مولکول های شما دارای مقدار کمی انرژی مغناطیسی هستند. پایه گذاران درمان به روش مگنت تراپی اعتقاد دارند در بدن شما مشکلات خاصی اتفاق افتاده چرا که میدان مغناطیسی شما در تعادل نیست. اگر یک میدان مغناطیسی در نزدیکی بدن خود قرار دهید، اعتقاد بر این است که همه چیز به حالت عادی برگردد. یون ها مانند کلسیم و پتاسیم به سلول های شما سیگنال ارسال می کنند.

مگنت تراپی به چه کسانی پیشنهاد می شود

اکثرا درمان به روش مگنت تراپی یک گزینه برای درمان انواع مختلف درد، مانند درد پا و کمراست. دانشمندان به طور خاص آن را مورد استفاده قرار دادند:

• درد آرتروز
  • التیام زخم
  • بی خوابی
  • درد فیبرومیالژیا (درد مزمن عضلات)

چه کسانی نباید از مگنت تراپی استفاده کنند

از انسولین استفاده می کنید
باردار هستند
عوارض جانبی مگنت تراپی:

با این حال، این عوارض جانبی نادر است.